Vásárlás menete
Hogyan történik az adásvétel?
Kiválasztja az ingatlant / ingatlanokat (keresési feltételei alapján, megpróbálunk keresni minél több potenciális ingatlant Önnek)
Ingatlanok körbejárása, megtekintése
Foglaló fizetése (a foglaló a vételi szándék megerősítésére szolgál, annak ára szerződéskötéskor a teljes vételárból levonásra kerül, elállás esetén nem visszatérítendő)
Előszerződés (horvát/angol vagy horvát/magyar nyelven)
Közjegyző és Végleges szerződés (horvát/angol vagy horvát/magyar nyelven)

Közüzemi átírások és birtokbaadás
Miután kiválasztotta a megfelelő ingatlant, a vásárláshoz szüksége lesz egy horvát személyi azonosító számra (OIB) és egy horvátországi bankszámlára. Ezek elengedhetetlenek az adók és a közüzemi díjak rendezéséhez. Az igényléshez érvényes személyi igazolványra vagy útlevélre van szükség.
A letét általában az ingatlan értékének 5%-át teszi ki, ezért célszerű előre biztosítani, hogy az összeg rendelkezésre álljon. Az előszerződést javasolt a kaució befizetésével egyidejűleg megkötni, hogy biztosítsa az adásvételi folyamat gördülékenységét.


Ingatlan Átruházási Költségek Horvátországban
Megjegyzés: A lent említett átruházási költségek tájékoztató jellegűek és ingatlanonként eltérőek lehetnek.
HASZNÁLT ingatlanok esetében:
Ingatlan-átruházási illeték: A vételár 3%-a
Közjegyző Díja: Szerződéskészítés, nyilvántartásba vétel.: 1% + ÁFA
Ügyvéd Díja: Szerződés ellenőrzése, ingatlan jogállásának vizsgálata.: 1% + ÁFA
Ingatlanközvetítő Jutalék: 3% + ÁFA
Egyéb Költségek: pl. regisztráció, bélyegek 100-200€
Ingatlan-átruházási adó: 3% a telek értéke alapján (a telek értéke a vételár 20-25%-a)
ÁFA: új építésű ingatlanok árában benne van